Vi har besøgt Ungarn i 1996, 1999 (klik for at se det) og i 2010.

Her kommer beretningen fra vores besøg i Budapest september 2010.

2010: (her vælges de dage du vil se)                    Dag 1+2         Dag 3+4         Dag 5+6         Her er du -->Dag 7

Klik her for at læse hvad vi så dag 7

Her kommer en kort beskrivelse af vores tur, dag for dag i tekst og billeder. Hvis du er interesseret i en mere deltajeret beskrivelse, så se her:

Dagbog fra turen                  Turens samlede pris

Mandag d. 13-9:

Efter morgenmaden tog vi ned til Donau for at tage på Donau Cruise. Det passede fint med tiden, da vi sejlede omkring et kvarter efter vi kom. Der var afgang kl. 11 og det kostede 2900 Forint pr. person (80 kr.). Det var en dejlig tur, hvor vi først sejlede lidt ned ad Donau til omkring midt mellem Elisabeth-broen og Friheds-broen. Derefter sejlede vi mod strømmen, under Elisabeth-broen og Kædebroen videre mod Margretheøen samt broen ved margretheøen. Vi sejlede hele vejen rundt om øen og satte på nordvestsiden passagere af og sejlede derefter retur til vores udgangspunkt. Alt i alt tog turen 1 time og 15 minutter. Da vi var kommet i land fandt vi en dejlig restaurant med udsigt til Borghøjen. Efter vi havde spist gik vi hen og tog sporvogn nr. 2 til Kædebroen, derefter bus 105 til Buda-siden af Kædebroen og endelig bus nr. 16 op til Borghøjen. Vi ville have taget Kabelbanen op, men da vi næsten ikke har flere ungarske penge tilbage, tog vi bussen i stedet, da vi har billet til den. Vinfestivallen var heldigvis færdig nu, men desværre havde alle museerne lukket. Men vi fik endnu engang set den flotte udsigt over Budapest og desuden en del statuer ved slottet. Om aftenen fik vi sagt farvel til Budapest på vores favorit restaurant, som var rigtig god, men også lidt dyr.

Billeder fra dag 7 i Budapest:

Gågaden Elisabeth broen og Gellért bjerget Borgpaladset Skibe på Donau Starten på vores Donau Cruise

Donau ved Elisabeth broen Rudas Fürdö badet Donau ved Frihedsbroen Gellért bjerget Hotel Gellért

Margrethe broen Mercedes på flodpram Donau, skibe og Borghøjen Kædebroen Kædebroen

Matthiaskirken & Fiskerbastionen Parlamentsbygningen Parlamentsbygningen Matthiaskirken & Fiskerbastionen Donau

Margrethe øen Árpád broen North Rail Bridge (Északi összeköto vasúti híd) Árpád broen Margrethe øen
Margrethe øen Árpád broen Parlamentsbygningen Matthiaskirken & Fiskerbastionen Donau

Hestevogn på Margrethe øen Renovering af Margrethe broen Renovering af Margrethe broen Tæt på Kædebroen Parlamentsbygningen
Margrethe øen Renovering af Margrethe broen  Renovering af Margrethe broen Tæt på Kædebroen Parlamentsbygningen

Kabelbanen Sikló Kædebroen Det er Donau Pest-siden ved Kædebroen Pest-siden ved Kædebroen
Kabelbanen Sikló Kædebroen  Det er Donau Pest-siden ved Kædebroen Pest-siden ved Kædebroen

Kædebroen Tunnelen ved Kædebroen Ørnen på Borghøjen Udsigt fra Borghøjen Ved Borgpaladset

Donau og Kædebroen Donau Ørnen på Borghøjen Ved Borgpaladset Statue ved Borgpaladset