Sri Lanka 1982-83: (her vælges de dage du vil se)                    Her er du -->Dag 1-7         Dag 8-15

I forbindelse med Jul/Nytår 1982/83 var vi 16 dage i Sri Lanka, og det var en fantastisk oplevelse. Mens vi var der, arrangerede vi en 3 dags rundtur med 2 lokale som guide og de viste os mange spændende steder.

Klik her for at læse hvad vi så dag 1-7

Her er en kort beskrivelse af vores tur i tekst og billeder. Hvis du er interesseret i en mere deltajeret beskrivelse, så klik på Dagbog fra Sri Lanka.

Dagbog fra Sri Lanka                  Turens samlede pris

Fredag d. 17-12:

Vi tog fra vores hjem i Elstrup på Als tidligt om morgenen. Derefter med bus til Sønderborg, Tog til Fredericia, togskifte og videre med tog til København og endelig med lufthavnsbus til Kastrup. Vi lettede med Jumbo Jet'en kl. 17.10.

Efter ca. 14 timers flyvning landede vi i Colombo (lørdag d. 18-12) kl. 12.45 lokal tid.

Jumbojeten i Colombo Udsigt fra hotelværelset i Hikkaduwa Hindu tempel i Hikkaduwa Junglen bag Hikkaduwa Lisbeth & vores guide Winnie

Brusebad på Sri Lanka Flyvende hunde i junglen Vores spartanske hotelværelse Lisbeth og Uffe i den lille landsby bag ved Hikkaduwa Lisbeth og Uffe i landsbyens bageri
Brusebad på Sri Lanka Flyvende hunde i junglen Vores spartanske hotelværelse Lisbeth og Uffe Lisbeth og Uffe i landsbyens bageri

Flyvende hunde: Flyvende hunde er en flagermusart, som kan blive 40 cm lange med et vingefang på 1,5 m og en vægt på 1,5 kg.

Der kløves brænde til bageriet Lisbeth & Uffe ved bageriet Frangipani eller Pansal Mal (tempel blomster) træer Stranden ud for Hotel Coral Sands, Hikkaduwa Lisbeth på stranden

Fiskerbåde ved stranden Hovedgaden i Hikkaduwa Hellig ko på hovedgaden i Hikkaduwa Lisbeth med en tam abe Slangetæmmer i Hikkaduwa
Fiskerbåde ved stranden Hovedgaden i Hikkaduwa Hellig ko Lisbeth med en tam abe Slangetæmmer i Hikkaduwa

Vi tog fra den 22-12 på en 3 dags rundtur på Sri Lanka. Vi fandt selv nogle lokale, som kørte os rundt på de mest spændende steder. Foruden de mange spændende steder, som de fleste andre turister ser, blev vi også inviteret ind til guidernes familie og det var meget spændende.
Her er ruten på vores 3-dags tur:  Hikkaduwa - Bentota - Colombo - Kegalle - Kandy - Matale - Dambulla - Sigiriya - Anuradhapura - Puttalam - Chilaw - Colombo - Hikkaduwa.

Se kort som viser 3-dags turen

Her nogle billeder fra turen.

Her bilen og vores chauffør Basnayaka Arbejdselefant på vejen mellem Colombo og Kandy Vores chauffør med en babyelefant Dyrepasseren giver den lille elefant risboller dryppet i honning Basnayaka & Lisbeth med en af de små elefanter
Her bilen og vores chauffør Basnayaka Arbejdselefant Vores chauffør med en babyelefant Dyrepasseren giver den lille elefant mad Basnayaka & Lisbeth med en af de små elefanter

I Pinnawala ved Kegalla er der en dyrepark, som tager sig af forælderløse elefanter. Tre af billederne ovenfor og det følgende billede er fra dette sted.

Info om "Pinnawala Elephant Orphanage" (Elefantbørnehjemmet)

En af de voksne elefanter i Pinnawala dyrepark Storvask i en flod kort før Kandy Kandy Botaniske Have Kandy Botaniske Have Kandy Botaniske Have
Voksen elefant Storvask i en flod kort før Kandy Kandy Botaniske Have Kandy Botaniske Have Kandy Botaniske Have

Kandy Botaniske Have Kandy Botaniske Have Kandy Botaniske Have "Det store Indkøbscenter" i Kandy "Det store Indkøbscenter" i Kandy

"Det store Indkøbscenter" i Kandy Typisk Hindu tempel mellem Kandy og Matale Kryderihave i Matale Kryderihave i Matale Kryderihave i Matale
"Det store Indkøbscenter" i Kandy Typisk Hindu tempel Kryderihave i Matale Kryderihave i Matale Kryderihave i Matale

Rismark mellem Matale og Dambulla Nu dukker Dambulla op Klippetemplet i Dambulla Klippetemplet i Dambulla Klippetemplet i Dambulla

Sigiriya Fresko-malerier ved Sigiriya Udsigt fra Sigiriya Sigiriya Sigiriya klippen
Sigiriya Fresko-malerier ved Sigiriya Sigiriya Sigiriya Sigiriya klippen

Lisbeth, Kai & Winnie ved Sigiriya Sigiriya klippen Vejen mellem Sigiriya og Anuradhapura Vores hotel i Anuradhapura Det hellige træ i Anuradhapura

Elefanterne ved Sri Lankas største Dagobaen i Anuradhapura Ruvanyelisiya Dagoba, Anuradhapura Ruvanyelisiya Dagoba, Anuradhapura Thuparama Dagoba, Anurudhapura Dagoba dækket med mos
Sri Lankas største Dagoba Ruvanyelisiya Dagoba Ruvanyelisiya Dagoba Thuparama Dagoba Dagoba dækket med mos

De kongelige badebassiner i Anuradhapura På vej fra Anuradhapura til Puttalam Winnie & Basnayaka køber frugt, som er meget billigt her Køer på vejen mellem Puttalam og Chilaw Vaskedag i floden Dedura Oya
De kongelige badebassiner i Anuradhapura På vej fra Anuradhapura til Puttalam Winnie & Basnayaka køber frugt Køer på vejen mellem Puttalam og Chilaw Vaskedag i floden Dedura Oya