I sommeren 2011 var vi på Korsika. Vi kørte med Biltog fra Hamburg til Verona i Italien. Derefter kørte vi til havnebyen Livorno hvor vi overnattede på Hotel Giappone Inn Hotel, som ligge nede ved havnen og kun 5-10 minutters kørsel fra færgen til Bastia. Den følgende morgen sejlede vi fra Livorno til Bastia, en tur på 4 timer.Vi havde hjemmefra fundet en god campingplads på nordvestkysten ved byen St. Florent. Det viste sig at være et godt valg. Det var en herlig plads, som blot ligger 100 m fra stranden. Campingpladsen, som hedder "Camping U Pezzo", var et godt udgangspunkt for vores turer på mountainbikes rundt omkring i nærområdet. Vi boede i første omgang 7 dage her, derefter kørte vi videre via Corte til Ajaccio eller mere præcist til "Camping Benista" ved Porticcio. Her boede vi 4 dage og kørte nogle gode ture i de nærliggende bjerge. Vi havde også en fantastisk tur til den sydligste by på Korsika, Bonifacio.
Fra Porticcio kørte vi nordpå langs vestkysten til byen Porto. Her boede vi på campingpladsen "Funtana a l'Ora" som ligger 2-3 km fra Porto oppe i bjergene. Her havde vi 4 overnatninger og nogle fantastiske ture i bjergene på vores mountainbikes. Vi var også nede ved en strand der hedder Ficajola, her er virkelig skønt, men vejen derned er meget stejl og smal.
Efter 4 gode dage i Porto kørte vi igen nordpå langs vestkysten og endte igen på Campingpladsen "Camping U Pezzo", hvor vi slappede af i 2 dage inden vi begyndte hjemturen med færge til Livorno. Vi overnattede på en campingplads der hedder "Camping St. Michael" ved byen Tirrenia lidt nord for Livorno. Den følgende dag kørte vi til Verona og derfra med biltoget til Hamburg.
Vores konklusion er at Korsika bare skal opleves og helst på cykel, men den fantastiske natur gør, at det altid vil være skønt at komme til Korsika.

Her er 2. afsnit, fra d. 21-6 til d. 29-6:

2011: (Turen er delt op i 2 afsnit, her vælges det afsnit du vil se)                                      1. afsnit        Her er du -->2. afsnit

Dagbog fra turen

Her er en kort beskrivelse af vores tur, dag for dag i tekst og billeder.

Filitosa Filitosa Filitosa Filitosa På vej mod Bonifacio

På vej mod Bonifacio Bonifacio Bonifacio Bonifacio Bonifacio

Bonifacio Bonifacio Bonifacio Bonifacio Bonifacio

Bonifacio Bonifacio MTB-tur ved Cauro MTB-tur ved Cauro MTB-tur ved Cauro

MTB-tur ved Cauro MTB-tur ved Cauro MTB-tur ved Cauro MTB-tur ved Cauro MTB-tur ved Cauro

På vej til Porto På vej til Porto På vej til Porto På vej til Porto På vej til Porto

MTB-tur fra Porto MTB-tur fra Porto MTB-tur fra Porto MTB-tur fra Porto MTB-tur fra Porto

MTB-tur fra Porto MTB-tur fra Porto MTB-tur fra Porto Vandringstur ved campingpladsen i Porto Ved Campingpladsen i Porto

Ved Campingpladsen i Porto Ficajolastranden ved Porto Ficajolastranden ved Porto Ficajolastranden ved Porto Ficajolastranden ved Porto

Ficajolastranden set ovenfra Vejen til Ficajolastranden Vejen til Ficajolastranden På vej mod Porto Den smalle vej mod Porto

Bugten ved Porto Havnen i Porto Stranden ved Porto MTB-tur ved Marignana MTB-tur ved Marignana

MTB-tur ved Marignana MTB-tur ved Marignana MTB-tur ved Marignana MTB-tur ved Marignana Campingpladsen ved Porto

Havnen i Porto På vej mod St. Florent På vej mod St. Florent Stranden ved St. Florent På vej mod Bastia

På vej mod Bastia På vej mod Bastia Vores transportmiddel til Livorno Vi nyder det gode vejr på færgen Vi nyder det gode vejr på færgen