Klik her for kort over Kroatien (klikbart)

2005:
Vi besøgte Kroatien i slutningen af juni 2005. Vi kørte først med biltog fra Hamburg i Tyskland til Villach i Østrig. Derefter havde vi 2 overnatninger i Bled i Slovenien, før rejsen gik videre til Rijeka i Kroatien. Herfra sejlede vi ned gennem Adriaterhavet via bl.a. Split og Hvar, før vi "landede" i Dubrovnik. Sejlturen tog 20 timer og kostede 264 Euro (1962 kr.) for 3 voksne og personbil inklusiv udvendig kahyt. Sejlturen ned mellem de mange øer i Adriaterhavet var en uforglemmelig flot tur, som det kan ses på de følgende billeder.

Billeder fra Rijeka og sejlturen ned gennem Adriaterhavet:

Færgen vi sejlede med Rijeka Rijeka Afgang fra Rijeka Afgang fra Rijeka

Afgang fra Rijeka Afgang fra Rijeka Afgang fra Rijeka Afgang fra Rijeka Ankomst Split kl. 6

Øen Brac Endnu en ø Øen Hvar Øen Hvar Det flotte klare vand

Den nøgne del af øen Hvar Delvist opdyrket bjergside Min ø Øen Scedro Endnu en lille ø

Halvøen Peljesac Peljesac er 65 km lang Og meget bjergrig Korcula Peljesac og fastlandet i baggrunden

Øen Sipan Mere Sipan Vores kahyt Øen Lopud Nogle af passagererne
Øen Sipan Mere Sipan Vores kahyt Øen Lopud som ofte i historien betegnes som porten til Dubrovnik Nogle af passagererne

Den "nye bro" ved Dubrovnik Dubrovnik Havnen i Dubrovnik Den gamle by i Dubrovnik Grænsen Kroatien - Montenegro
Den "nye bro" ved Dubrovnik, som blev indviet 11. maj 2002 Dubrovnik Havnen i Dubrovnik Den gamle by i Dubrovnik Grænsen Kroatien - Montenegro

Video fra indsejlingen til Dubrovnik, Kroatien d. 21-06-05:

Start video og oplev indsejlingen til Dubrovnik.

Da vi om eftermiddagen (kl. 16) ankom til Dubrovnik, kørte vi videre til Baosic i Montenegro, hvor vi havde lejet en lejlighed.